legal advocacy / plaidoyer judicaire

We have a number of legal advocacy projects that we are undertaking alongside our trusted legal advisors related to Uyghur forced labour.

Nous avons plusieurs projets d’aide judiciaire que nous travaillons présentement avec l’aide de nos conseillés judiciaires reliés au travail forcé Ouighour.

Canadian companies / Compagnies Canadiennes

The Canadian Ombudsperson for Responsible Enterprise (CORE) made its admissibility decision in August 2022 to investigate our complaint filed April 11, 2021 with the CSRDN on behalf of Broad Coalition, demanding an investigation of 14 Canadian companies from the garment and mining sectors profiting from Uyghur forced labour in China. 13 of those companies will being investigated shortly.

We expect this investigation to be a landmark case for CORE, as it represents Canada’s first detailed investigation of corporate supply chains in China. We are hopeful this investigation will also encourage other countries to similarly investigate and hold their companies responsible for upkeeping their nations’ values while operating overseas.

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La CORE(Canadian Ombudperson for responsible Enterprise) a fait sa décision en aout 2022 d’investiger notre complainte du onze avril 2021 avec la CSRDN au nom de la Broad coalition, demandant une enquête sur quatorze compagnies canadiennes des industries du vetement et miniere profitant de l’exploitation des Ouighors en Chine. 13 compagnies investigées.

Nous nous attendons que cette investigation soit un cas important pour CORE, comme elle représente la première investigation détaillée des chaines de distribution canadiennes en Chine. Nous sommes optimistes que cette investigation va encourager d’autres pays a suivre nos pas et a tenir leurs compagnies responsables pour continuer à maintenir l’intégrité de leurs valeurs nationales tout en opérant outre-mer.

Tariff Reclassification / Reclassement tarifaire

On November 25, 2022, URAP and Conlin Bedard LLP sent a legal letter to CBSA presenting evidence that certain goods (tomatoes, tomato paste, and gloves) imported to Canada were produced wholly or in part by forced labour in the Xinjiang Uyghur Autonomous Region of China, and urging CBSA to re-determine the tariff classification of these importations under Section 59 of the Customs Act.

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Le 25 novembre 2022, l'URAP et Conlin Bedard LLP ont envoyé une lettre juridique à l'ASFC présentant des preuves que certains produits (tomates, pâte de tomate et gants) importés au Canada ont été produits entièrement ou en partie par le travail forcé dans la région autonome ouïghoure du Xinjiang, en Chine, demandant à l'ASFC de réexaminer le classement tarifaire de ces importations en vertu de l'article 59 de la Loi sur les douanes.